~~BaituL MusliM~~



Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu..

Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu…



Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu..



Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu…



Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu..



Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dlm perjalanan panjang menyeru manusia kpdmu…



Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu

Amin….



Apabila seorang hamba itu b'kahwin, maka sesungguhnya dia tlh menyempurnakn sparuh dri agamanya,Maka b'taqwalah pada Allah utk menyempurnakn separuh yg b'baki.


~Hadith Rsulullah s.a.w~



Pertama telah ku pandang makhluk yg banyak ini,
Maka aku saksikanlah bhwa tiap2 mrka m'pnyai kekasih dan kecintaan
tempat hatinya tertambat. Sebahagian drpda kekasih itu hnya mendampingi
smpi ke sakit yg m'bwa maut dan sbhgian lgi hnya smpi ke liang kubur.
Setelah itu kesemuanya pulang dan meninggalkn ia t'baring seorng dri.
Tak seorng pon yg turut msuk ke kubur dan menghiburnya di dlmnya.
Yg demikian x kudapati selain amal yg soleh. Sebab itu maka kuambil ia
m'jdi kekasihku,spaya kelak ia m'jdi pelita di dlm kuburku, m'hburkn dan tdk
meningglkn ku seorg dri ~~Imam Ghazali


Antara yg b'temu jodoh melalui perantaraan 'baitul muslim'. Semoga jodoh berpanjangan dan dikurniakn mujahid mujahidah Islam

k.shahad n husbandk.aisya n husband

1 comments:

siti nur bam said...

uuuuuuuuuuu....nak ade blog si adah kte~~ bgs2 nak link la ti~~